Martin Parr

Martin Parr (narozen 23.května 1952 ) je britský dokumentární fotograf, fotoreportér a fotokniha sběratel. On je známý pro své fotografické projekty, které se kriticky podívat na aspekty moderního života , zejména provinční a příměstské života v Anglii. Je členem Magnum Photos .
Narodil se v Epsom , Surrey, Parr se chtěl stát dokumentární fotograf ve věku od čtrnácti , a cituje jeho dědečka ,amatérský fotograf , jako časný vliv . Od roku 1970 do roku 1973 studoval fotografii na Manchester Polytechnic . On si vzal Susan Mitchell v roce 1980 a mají jedno dítě , Ellen Parr (nar. 1986 ) . Žije v Bristolu od roku 1987. Více zde.
Parr začal pracovat jako profesionální fotograf a následně učil fotografování s přestávkami od poloviny 1970. On byl nejprve rozpoznán pro jeho černo- bílém na severu Anglie, špatné počasí (1982 ) a den veletrhu (1984) , ale přešel na barevnou fotografii v roce 1984. Výsledná práce , The Last Resort : fotografie New Brighton , byl vydáván v roce 1986.
Ačkoli John Bulmer propagoval barevnou dokumentární fotografii z Velké Británie, z roku 1965 [4], Gerry Badger řekl o Parr The Last Resort :
Je obtížné z pohledu téměř čtvrt století podceňovat význam poslední možnost , a to buď v britské fotografování nebo pro Martina Parra v kariéře. Pro oba to představuje radikální změnu v základním režimu fotografického projevu, z černobílé na barvu,zásadní technické změny , které ohlásila vývoj nového tónu v dokumentární fotografii . Více zde.
Od roku 1994 , Parr byl členem Magnum Photos Měl téměř 50 knížek , a představoval zhruba 80 výstav po celém světě – . Včetně výstavy v Barbican Arts Centre , Londýn. V roce 2007 byla jeho retrospektiva vybrán jako hlavní show Měsíc fotografie Asii v Singapuru. V roce 2008 , on byl dělal Honorary Doctor of Arts na Manchester Metropolitan University ( MMU ) v uznání za jeho pokračující přínos fotografii a do školy MMU of Art .
Parr přístup k dokumentární fotografii , je intimní, antropologické a satirické . Makro objektivy , kruhový blesk , high- saturace barev fólie, protože se stalajednodušší formát pracovat , digitální fotografie , to vše umožní mu , aby své poddané ” pod mikroskopem ” ve svém vlastním prostředí , dávat jim prostor , aby se odkryla své životy a hodnoty způsoby, které často zahrnují nechtěnému humoru. Například vytvořit své knize znamení časů : . Portrét národa vkus ( 1992) , Parr vstoupil domovů obyčejných lidí a fotil světské aspekty svých hostitelů ” životy , kombinovat snímky s citáty z jeho poddaných , aby divákům nepříjemně blízko k nim. Výsledkem techniky Parrovy bylo řečeno, nechat diváky s nejasnými emoční reakce , nejistý, jestli se má smát nebo plakat . Více zde.
V roce 2008 byl oceněn Parr stého výročí medaili Královské fotografické společnosti “v uznání stálé a významný přínos pro umění fotografie “, který také nesl s nímčestného členství ( HonFRPS ) společnosti. Více zde.

Napsat komentář